Olej w siniku ASZ ? edit: ASO proponuje wymianę na SHELL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • simon1979
    Classic
    • 2007
    • 21

    Olej w siniku ASZ ? edit: ASO proponuje wymianę na SHELL

    Witajcie.

    Jako, że moja Octa z przodu buja się jak "chłop po wypłacie" a dodatkowo poszukiwanie powodów drżenia kierownicy zmotywowało mnie do wymiany przednich amortyzatorów postanowiłem napisać o poradę. Czy zwykły mechanik z podstawową wiedzą da radę dokonać wymiany bez żadnych spec patentów? Mamy ściski do sprężyn, mam zaplecze warsztatowe (osprzęt BETY) więc czy nie będzie problemów?
    Dodatkowo zmieniamy okładziny tylnego hamulca (szczęki + tłoczki).
    Muszę coś wiedzieć aby czegoś nie spier...popsuć?
    Damy radę bez ASO?
  • margra
    Drive
    • 2006
    • 57

    #2
    Olej w siniku ASZ ? edit: ASO proponuje wymianę na SHELL

    Witam
    Pare dni temu nabyłem Octavię z silnikiem ASZ. W Książce serwisowej z ASO poprzedni właściciel ma wpisane, że zalano olej Mobil1 0W40. Zastanawiam się, czy ten olej jest odpowiedni, bo w dokumentacji napisane jest, że ma być 50501, a wygooglałem, że ten Mobil to 50500. Jak sprawdzałem samochód w ASO przed zakupem nikt nie mówił, że coś jest nie tak.
    Nie znalazłem w archiwum więc może ktoś mi rozjaśni, czy można na tym jeździć ??

    Zadzwoniłem do ASO, wytłumaczyłem, że się pomylili, bo olej nie ma oznaczenia 50501 - myśleli trzy godziny co z tym zrobić, aż oddzwonili i powiedzieli, że 0W40 jest olejem uniwersalnym i że jest w porządku. Odpowiedziałem, że nie satysfakcjonuje mnie taka odpowiedź, chyba że dostanę ją na piśmie (a dalej zobaczę co z tym będę robił). Zaproponowali mi więc wymianę na ich koszt na SHELLa - bo tylko taki leją, bądź rabat przy następnej wymianie.
    Jako, że nie jestem entuzjastą oliwy Shell mam pytanie, któy z wariantów wybrać:

    - zalać Shell na koszt ASO

    - olać ASO, zapłacić i jechać zalać jakiś inny olej MOTUL, MOBIL 50501

    - uwierzyć, że wszystko będzie w porządku i przyjąć propozycję rabatu. Wydaje mi się, że ten olej nie powinien szczególnie zaszkodzić silnikowi, ale nie jestem fachowcem. Przypuszczam, że jest rzadszy od 5W40, który powinien być zalany. Do silników VP jest on lany, więc przez turbinę nie przecieka, a smarowanie też nie powinno byc gorsze.

    Samochód miał do 50 kkm lany olej Castrol 5W40, a potem Castrol 0W30. Tak lało ASO, co nie wydaje mi się szczególnie logiczne.

    Na tym oleju mam przejechane 3500 km



    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Luca
      Rider
      • 2004
      • 524

      #3
      Wiele ASO ma umowe z Mobilem i leją takowy jak masz napisane w książce, nie jest zły, i nie powinieneś mieć stresu.
      Pozdrawiam
      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
      Pionek znów gra.......

      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
      www.dynosoft.pl

      Komentarz

      • margra
        Drive
        • 2006
        • 57

        #4
        Zamieszczone przez Luca
        Wiele ASO ma umowe z Mobilem i leją takowy jak masz napisane w książce, nie jest zły, i nie powinieneś mieć stresu.
        Pozdrawiam
        Dzięki - ciśnienie lekko spadło, ale jak ktoś ma chęć to niech się jeszcze wypowie.

        Ten silnik jest na pompowtryskach i chyba powinien dostać 50501, ale może ten Mobil w chwili obecnej już spełnia ten warunek? - gdzieś czytałem, że 5W50 kiedyś nie spełniał a teraz już spełnia.

        Nie zauważył bym tego, ale pewnie będę musiał dokupić na dolewki i zajrzałem do książki serwisowej i się trochę zestresowałem.

        Komentarz

        • sygma
          Drive
          • 2007
          • 47

          #5
          Zamieszczone przez margra
          ciśnienie lekko spadło, ale jak ktoś ma chęć to niech się jeszcze wypowie.
          Zamieszczone przez margra
          Ten silnik jest na pompowtryskach i chyba powinien dostać 50501
          no i taki powinien dostac 505.01 5w-40

          Zamieszczone przez margra
          gdzieś czytałem, że 5W50 kiedyś nie spełniał a teraz już spełnia.
          chyba żaden na rynku 5w50 nie ma 505.01
          1.8T 20v AUQ + k04

          Komentarz

          • margra
            Drive
            • 2006
            • 57

            #6
            chyba żaden na rynku 5w50 nie ma 505.01
            Master na forum streetracing.pl napisał:

            "Ja tam do swojego PD leje Mobil1 5W50. Nie spełniał on norm 50501 ale teraz już spełnia. Nie odczułem zmian .Jeśli chodzi o interwał wymian to wymieniam olej w/g swojego uznania"

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              505.01 chyba nie spełnia 5w50 choc na opakowaniach niektórych nie piszeale tu macie opis:

              Ja osobiscie go leje do siebie(ale ja moge bo ja mam norme 505.00) i naprawde mniej oliwy autko bierze jest to zauwazalne od wczesniejszego który był lany 0w40 a z tego co wiemy turbinki nie lubią 0wX lepszy jest 5wX

              Powinieneś lac 5w40.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • KruPin
                Rider
                S_OCP Member
                • 2004
                • 517

                #8
                Zamieszczone przez margra
                Master na forum streetracing.pl napisał:

                "Ja tam do swojego PD leje Mobil1 5W50. Nie spełniał on norm 50501 ale teraz już spełnia. Nie odczułem zmian .Jeśli chodzi o interwał wymian to wymieniam olej w/g swojego uznania"
                Nieaktualne od ponad dwoch lat. Motul - nie ma co oszczedzac.
                Forum Leasing.pl

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #9
                  Na Shella też raz zmieniłem, w ASO na Ursynowie, innego tam wtedy nie mieli....
                  NIe zauważyłęm nic, co mogło zwrócić moją uwagę, auto jeżdziło i jeżdzi do tej pory.

                  A w instrukcji, jest napisane, że można dolewać oleju o innej normie niż 505.01, więc nie masz co się stresować,szczególnie , że dużo nie przejechałeś, ja dolewałem na początku gdy tylko kupiłem auto, a wtedy lubił sobie co nie co upić oliwy
                  Nawet mam podejżenie, że w jednym ASO podczas przeglądu też mi zaleli olej nie spełniającej tej normy, a moja skodzina ma 130 tyś. przejechane i jeżdzi jakby była nowa

                  Komentarz

                  • jaro4444
                    Rider
                    • 2006
                    • 508

                    #10
                    Re: Olej w siniku ASZ ? edit: ASO proponuje wymianę na SHELL

                    Zamieszczone przez margra
                    Witam
                    Pare dni temu nabyłem Octavię z silnikiem ASZ. W Książce serwisowej z ASO poprzedni właściciel ma wpisane, że zalano olej Mobil1 0W40. Zastanawiam się, czy ten olej jest odpowiedni, bo w dokumentacji napisane jest, że ma być 50501, a wygooglałem, że ten Mobil to 50500. Jak sprawdzałem samochód w ASO przed zakupem nikt nie mówił, że coś jest nie tak.
                    Nie znalazłem w archiwum więc może ktoś mi rozjaśni, czy można na tym jeździć ??

                    Zadzwoniłem do ASO, wytłumaczyłem, że się pomylili, bo olej nie ma oznaczenia 50501 - myśleli trzy godziny co z tym zrobić, aż oddzwonili i powiedzieli, że 0W40 jest olejem uniwersalnym i że jest w porządku. Odpowiedziałem, że nie satysfakcjonuje mnie taka odpowiedź, chyba że dostanę ją na piśmie (a dalej zobaczę co z tym będę robił). Zaproponowali mi więc wymianę na ich koszt na SHELLa - bo tylko taki leją, bądź rabat przy następnej wymianie.
                    Jako, że nie jestem entuzjastą oliwy Shell mam pytanie, któy z wariantów wybrać:

                    - zalać Shell na koszt ASO

                    - olać ASO, zapłacić i jechać zalać jakiś inny olej MOTUL, MOBIL 50501

                    - uwierzyć, że wszystko będzie w porządku i przyjąć propozycję rabatu. Wydaje mi się, że ten olej nie powinien szczególnie zaszkodzić silnikowi, ale nie jestem fachowcem. Przypuszczam, że jest rzadszy od 5W40, który powinien być zalany. Do silników VP jest on lany, więc przez turbinę nie przecieka, a smarowanie też nie powinno byc gorsze.

                    Samochód miał do 50 kkm lany olej Castrol 5W40, a potem Castrol 0W30. Tak lało ASO, co nie wydaje mi się szczególnie logiczne.

                    Na tym oleju mam przejechane 3500 km



                    Pozdrawiam
                    Kilka razy pisałem już o olejach do PD - olej którym zalewasz PD MUSI spełniać normę VW 505.01 lub dla wymian długookresowych i przy silnikach z filtrami cząsteczek stałych - 506.01.
                    Dlatego nie wierz baranom z ASO i żądaj albo oleju VW 505.01 albo zwrotu całości kasy za olej i filtr oleju oraz robociznę i przywieź im w bańce olej i dopilnuj jego wymiany.
                    Dobre oleje 505.01 to np:
                    Motul Specyfic VW 505.01 5W40,
                    Mobil Synt S Special V 5W-40
                    Texaco Havoline 505.01
                    Valvoline DuraBlend Diesel Motor Oil 5W-40
                    Fuchs Titan Supersyn SL PD 5W40
                    O powyższych wiem, że się dobrze sprawują i klienci są zadowoleni z nich. Szczególnie z Motula.

                    Oleje do PD robi też Castrol, Shell, Aral i kilku innych producentów ale przeważnie są to Long Life 5W30. Osobiście nie polecam tej lepkości olejów w naszych warunkach drogowych. Po ostrym butowaniu np Castrol Long Live 5W30 (zielony) pieni się jak cholera i traci lepkość.

                    [ Dodano: Sro 28 Lut, 07 22:32 ]
                    Jedyne oleje Shell jakie mogą Ci wlać to :

                    - Shell Helix Diesel Plus VA 5W-40
                    - Shell Helix Ultra X 0W-30.

                    Zarządaj z bańki zaplombowanej nie beczki. I patrz na łapska :evil:

                    Osobiście do PD polecam lepkość 5W40.
                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                    Komentarz

                    Pracuję...